Çok az kaldı. Kısa bir süre sonra sevgilimin doğum günü. Dört yıl önce onun doğum gününü ilk kutladığımda ona bir çilekli pasta yapmıştım. Dört yıl sonra yeniden onun için, o gün yaptığımda biraz daha farklı ve daha özel bir çilekli pasta yapacağız. Özelliği de iste bu biz sözcüğünde saklı. Henüz doğmamış kızım Yağmur yardım edecek bana pastayı hazırlarken. Kendisi pastamızı hazırlarken malzemelerden bile önemli olan çok özel bir ayrıntıyla uğraşıyor. Pastamızı hazırlarken dinleyeceğimiz müziği seçiyor. Yağmur`un müzik konusundaki seçimleri benden çok daha iyi. İşte başladı bile çalmaya. Ama buda ne. Ben bu parçayı daha önce hiç duymamıştım. İşte geldi iyisi mi hemen kendisine sorayım.

Raphael Gualazzi miş çalan. Daha önce hiç duymamıştım ama gerçekten de hayran kalmamak pekte mümkün değil Yağmurumun seçimlerine.

Evet müziğimizde hazır olduğuna göre sıra malzemelerde. İlk ihtiyacımız olan şey yumurta. Ama diğer malzemelerin olduğu gibi marketten alabileceğiz herhangi bir yumurta değil bu. Hadi bakalım Yağmur malzemeler için küçük bir gezintiye ihtiyacımız var. Sıkaca giy üstünü, gideceğimiz yer çok soğuk olacak.  Sen giyinirken bende gidip uçan halimizi hazırlayayım. Alaaddin seyahate giderken halisini bize bırakmış olması çok iyi oldu.

Uç bakalım sihirli hali bizi gökyüzünün derinliklerindeki devler ülkesine götür.

Yalnız Yağmur oyalanmak yok hemen altın yumurtlayan kaz çiftliğinden 6 tane yumurta alıp çıkacağız.

Biliyorum senin daha fazla kalmak istediğini ama gitmeliyiz daha çok durak var bizi bekleyen.

Bakalım sırada ne var; 150 gram seker ve 150 gramda un. Sanırım bunları da alacağımız yeri biliyorum. Ama Yağmur gidiciğimiz yerde çok dikkatli olmalısın. Çünkü şekerimizi alacağımız tatlı teyzenin  kötü bir huyu var. Çocukları biraz fazla seviyor. Onları şekerle kandırıp yiyecek kadar.

İşte geldik sen halinin üzerinde bekle ben hemen alıp geliyorum.

Tamamdır seni görmeden gidelim buradan. Sırada Alpler var. Oradan da sütümüzü ve çileklerimizi aldık mı hazırız demektir. Biliyorum sıkıldın uçmaktan ama gideceğimiz yerde seni bekleyen bir arkadaş olacak onunla süt sağıp, çilek toplarken bende çilekli pastamıza asil lezzetini verecek olan ve ne olduğunu sen doğduktan sonra senin kulağına fısıldayacağım sihirli tozumuzu alayım. Bak sana anlatırken gelmişiz bile. Heidie de seni bekliyor aşağıda. Simdi süt sağmaya gidiyorsunuz ama gecikmek yok söz ver bana.

Of Allah’ım of, tıpkı annesi. Yine geç kaldı.

Yakınmalarımı duydu sanırım iste geldi. Artık eve gitme vakti geldi küçük hanim. Atla gidiyoruz geç bile kaldık. Annen neredeyse evde olur. O gelmeden pastamızı bitirmeliyiz.

Bütün malzemeler ve müziğimiz hazır olduğuna göre başlayabiliriz. Yağmur sen yumurtalarımızı şekerle birlikte güzelce çırparken bende dev ateş fırınımızı açayım. Biz hazırlanırken oda ısınadursun. Tamam yeterli tatlım simdi üzerine unu ve kabartma tozumuzu ekleyebiliriz.

Ne kabartma tozu almadık mı ?. Ben hemen alıp geleyim. Nereden mi? Tabi ki bakkal Yusuf amcandan tatlım.

Umarım başka bir eksik çıkmaz. Karışımımızda hazır olduğuna göre artık fırına verebiliriz. Yarım saat pişsin. Bizde baba kız üzerine süreceğimiz kremayı hazırlayalım. İşte sihirli tozumuzda tam burada devreye giriyor sütümüzü ve bir tutam tozumuzu bir tencerede yavaşça karıştırarak gizli sözcükleri söylüyoruz sessizce;….. ….. …..  …..  …… . ve kremamızda hazır.

Karışımızda piştiğine göre artık hazırız. İkiye kesip ortasından, çileklerimizi yerleştirelim içine. Ve tabi ki krema, her yerine bolca ,ikinci kısım ve yeniden krema, yeniden çilekler. Son olaraksa sihirli tozumuzda bir tutam daha ve iste hazır çilekli pastamız. Simdi buzdolabına gidiyorsun çilekli pasta sevgilimin doğum gününe kadar orada koruyacaksın tazeliğini.

Teşekkürler yağmurum yardımların için. Sen olmasan yetiştiremezdim bu güzel sürprizimizi. Biliyorum senin gitmen gerekiyor simdi. Ama çok bekletme olur mu. Çabucak gel. Annende, bende dört gözle bekliyoruz gelmeni. Benim henüz doğmamış kızım,  Yağmurum iyi ki varsın.

Ding dong

Sesli Yazı

