Hoş geldin Kerem;

Benim tatlılar tatlısı küçük yeğenim. Sadece birkaç gün önce dünyaya geldin. Öyle sanıyorum ki bu senin ilk mektubun olacak ama asla son değil. Zaman ne kadar değişirse değişsin sana mektuplar gelecek sen çok güzel mektuplar yazacaksın. Mektup sözü hasreti ve uzaklığı hatırlatır çoğu insana ama bir de madalyonun diğer bir yüzü var ki o mektuplardır uzakları yakın eden ve sevdiklerimizi kısa bir anlığına da olsa yanımıza getiren. 

Küçük yeğenim diye başladım mektubuma ama kim olduğumu henüz bilmiyorsun. Ben o dünyalar yakışıklısı babanın ikinci kardeşiyim. Yani ikinci amcanım. Komik bir ifade oldu biliyorum ama öyle. Fehmi amcandan sonra ikinci Amca ben oluyorumJ Yaşasın yaş farkı sayesinde Baran amcanın önüne geçebildimJ Bir tanecik kuzenin Ahmet te maalesef beni mektubumdan ve sesimden tanıyor. Bazı sıkıcı durumlardan dolayı henüz sizin o güzel yüzlerinizi dünya gözüyle görme fırsatı bulamadım. Ancak en kısa sürede yanınıza gelip sizleri kucaklayıp o dünyanın tüm kokularından daha muhteşem olan kokularınızı içime çekeceğim.

Sen dünyaya geldiğinde ikinci babaannen den gelen bir telefonla aldım sevinçli haberi. Senin dünyaya geldiğini söylediğinde sesi biraz endişeli geliyordu. Sanırım biraz acele etmişsin dünyaya gelmek için. Hemen babana ulaşmak istedim. Ama ulaşamayınca ona, birinci babaannene ulaştım ve durumunun iyi olduğunu duyunca içimizdeki endişe yerini mutluluğa bıraktı. Çok isterdim yanında olmayı simdi ama dedim madem gelemiyorum sesimi göndereyim yeğenime.

Baban fotoğrafını gönderdi bugün. Nasıl tatlı bir şeysin sen. Ayrıca hiçte küçük değil benim yeğenim kocaman adam olmuş şimdiden ve manken gibi poz vermiş ona gülümseyen gözlerle bakan objektiflere. Sana söz veriyorum en kısa zamanda geleceğim oraya ve senin fotoğraflarını ben çekeceğim.  Ama o zamana kadar sen gördüğün tüm objektiflere poz ver ve babana söyle hemencecik göndersin amcaya o güzel fotoğrafları. Bak Fehmi amcan da bazen unutuyor fotoğraf göndermeyi ama Ahmet hemencecik hatırlatıyor ona “ baba amcama gönder bak,  benim ne kadar büyüdüğümü onlarda görsünler ” diye.

İyi ki geldiniz ailemize Kerem. Önce güzel annen sonrada sen, bizi ne kadar mutlu ettiniz anlatamam. Önceden 8 kişilik küçücük bir aileydik. Sonra yavaş yavaş çok güzel insanlar katildi aramıza. Şimdilik ailemizin son üyesi sensin ama şimdiden söyleyeyim kısa süre sonra pabucunu dama atacağız. Çünkü bu küçük aileye bu sefer de ben yeni bir insani katacağım. Geçtiğimiz Pazar günü yani sen ailemize geldikten çok kısa bir süre sonra ben senin müstakbel yengene evlenme teklif ettim.  Umarım seni görmeye beraber geleceğiz.  Sen geldiğimizde azcık daha büyümüş olacaksın biliyorum ama söz sana sen çok büyümeden en azından askere gitmeden gelecek amcacığın yanına. Seni ve Ahmet’i sarıp koklayacağım günü iple çekiyorum.

Kimseye söyleme ama bu arada baran amcan sana azcık bozuk. “Madem acele edecekti gelmek için bir ay daha erken gelseydi bende orada olurdum “  diyorJ Umarım güzel anneciğin kadar zeki ve yakışıklı baban kadar yetenekli kocaman bir adam olacaksın. Ve ben sen büyürken senin her doğum gününde Hokkabaz Ceco olarak yepyeni numaralar ile senin yüzünü güldürmeye çalışacağım.

Üstadın dediği gibi “doğarken ağladı insan, bu son olsun, bu son”. Ömrün boyunca yüzünden gülümseme eksik olmasın. Çok sev ve çok sevil emi benim canim yeğenim

Seni çok ama seven amcan

Hokkabaz Ceco

Sesli Yazı

